Rikke Wend Hartung kommer till Stockholm

Den 8 november är det dags för nästa event med oss på Swedish Wealth Institute. Denna gång får vi besök från vårat grannland, Danmark och den härliga Rikke Wend Hartung.

Har du någon gång undvikit en dröm eller ett projekt på grund utav tankar såsom “men tänk om” eller “ifall det här händer då..”? Ifall du är som 99% av jordens befolkning, då är chansen stor att du har haft dessa tankar. Det är en naturlig del utav livet. Men hur du skall tackla och hantera dessa känslor, det är desto svårare. Det kan till och med påstås av vissa att det känns omöjligt. Det är precis denna typen av människor som Rikke älskar att motbevisa. Rilke kommer att lära dig hur du kan vända rädslor till självförtroende och erfarenheter.

 

Detta är ett exklusivt event för dig som vill lära dig att övervinna dina rädslor, hitta dina styrkor och bli framgångsrik inom just din branch!

 

How To Turn Fear Into Confidence In 21 Days

 

????????????????????????????????????

 

Registrera dig idag för att träffa Rikke och lära dig mer 

 

 

Vi ses på Scandic Sjöfartshotellet

(26 Katarinavägen

104 65 Stockholm

Sweden)

 

October 18th, 2016 - by Linnea Theodorsson

14364701_1301761036509103_4627992945881599459_n

 

Återigen så är det dags att göra er redo för ännu ett spännande och lärorikt event! Denna gången ett 2 dagars event med ingen mindre än Damien Elston, som är en mycket framgångsrik entreprenör och sälj-coach! För att komma på eventet behöver ni bara Registrera er via länken HÄR, och infinna er på Sheraton Hotel i Stockholm 8-9 oktober. Thats it!

På länken ovan finns även mer information om Damien och hans meriter för er som vill läsa om det.

Glöm inte att delta i våran tävling på Swedish Wealth Institutes Facebook-sida Här Där du kan vinna både VIP biljetter till eventet & 2 månaders gratismedlemskap hos oss!

14359119_1302511919767348_1402365145345760348_n

Vi ses den 8-9 oktober!

September 24th, 2016 - by Linnea Theodorsson

SWI CEO In ELLE Magazine

This week Swedish Wealth Institutes CEO Gisela Wood is featured in one of the worlds largest magazines. Elle Magazine.

Read the article HERE

Gisela was interviewed on the important subject of inequality in the workplace.

Being one of the leading figures for female entrepreneurs in Sweden, Giselas thoughts were greatly appreciated by the readers and we are proud to share the article with you.

Gisela, Well done. We are so proud of you!

She was also interviewed because of our event “Empowered Women” in Stockholm september 3rd that is going to help women tackle inequality in the workplace and get inspired by female speaker who travel from all over the world to speak at this event!

 

This is a FREE event so make sure to get your tickets today on the link below!

KLICK HERE!

 

 

 

gisela

 

 

Be Inspired, Be Involved Be Empowered!

header

August 15th, 2016 - by Linnea Theodorsson

Interview with Steven Maranville – Coming to Sthlm august 16th

Steven Maranville is coming to Stockholm august 16th

So of course we wanted to get a exclusive interview with Steven for to get to know him better before the event so we contacted him for some questions…

For you who haven’t already gotten your tickets or information about the event – you can find the tickets by clicking HERE 

(This is a FREE event for those of you that hasn’t already attended anyone of our previous events)

13898181_10154503600164924_309439012_o

 

How old were you when you started working and what was your first job?

I was born and raised in a small factory town—Galesburg, Illinois, USA. I was hired for my first job at 14. I worked for a business that supplied factories with manual assemblies. My specific responsibility was to put washers on bolts.

 

What led you in to your current career? Was it a specific person, happening in your life?…

Maranville Enterprises provides Business Consultation, Executive Education, and Corporate Governance. At the core of these three services is “teaching.” During my formative years, I found true joy in the process of learning. Therefore, when I began to consider a career, I knew that career would have to involve learning and teaching. Consequently, in 1986, I started Maranville Enterprises as a consulting practice serving small businesses. Over the years, Maranville Enterprises has “grown-up” to serve a larger market of businesses. However, the core of teaching has always remained. Whether in a classroom or in a boardroom, I am always a teacher.

 

When did you get your PHD and do you find it useful in your current profession?

I started Maranville enterprises in 1986. Four years later in 1990, I entered the Ph.D. Program at the University of Utah and graduated in 1994. I undertook a Ph.D. for several reasons. First, I wanted to deepen my knowledge of Strategic Management. Second, I wanted to broaden my skillset of research. And Third, I wanted to have the credentials that would differentiate me as a thought leader. Because my work as a consultant, coach, and director requires me to be a thought leader, I find that the Ph.D. has been an enormous benefit. Through earning a Ph.D., I learned how to learn. Now, I show others how to learn as well.

 

Whats the best, and the most challenging part of your job?

The outcome of my work is always “change.” And, change is the most exciting, but challenging, part of my work. Whether working one-to-one coaching an executive or consulting on a organization-wide change-management project, the process of transformation contains happiness and pain. It is like sustaining a program of physical exercise. You hate the pain; but, you love the results.

 

How did becoming blind effect your work and life in general, and how did you overcome the obstacles that came along?

I was born with eye sight. When I was 7 years old, I began losing my sight because of the DNA I was born with. So, I have had many years to learn how to be blind. But honestly, I cannot say that I have overcome the obsticles. Every day is a new learning experience with new obsticles to be overcome. But, I must acknowledge that in 2016 with all of the amazing technology available for my use, I cannot actually describe blindness as a disability. There is nothing that I need to do—or even want to do—that I cannot do! I look forward to showing you what I mean when I am with you in Stockholm!

 

I am excited to be in Stockholm in two weeks!

 

Have a look at this video where you will find out more about Steven and The Swedish Wealth Institute. Click HERE

August 4th, 2016 - by Linnea Theodorsson

Maximera sommaren, minimera stressen – och fortsätt utvecklas!

Känner du att det är svårt att stänga av ditt jobb som du faktiskt har betalt att ha semester ifrån, koppla av och få nya krafter inför en höst som är något mer hektisk än en solig semesterdag?

Sommar och sol innebär för många semester. Semester från allt vad “vardag” och jobb innebär, man kanske rent av försöker stänga av och pausa sitt vanliga liv för att verkligen känna att man har just det, semester.

Konsekvensen av detta blir inte allt för sällan en ännu mer hektiskt vardag som man med ångest och stress tvingas uppta när semestern är över, och med tanken av detta liggandes i bakhuvudet under semestern blir det svårare att till fullo koppla av när man ändå tjuvkikar på jobbmailen som bildar en allt större hög i inkorgen. För att inte tala om saker man vet att man borde göra, men finner det mer okej att skjuta på under sommaren även fast det har en deadline.

Likaså finns det motsatsen, Ni som inte vill eller kan ta ledigt under sommaren, kanske blir det då istället för mycket jobb och allt för lite tid till annat som man borde göra under sommaren. Detta kan vara en svår balansgång och speciellt om du har ett eget företag som inte är självgående eller vill imponera på chefen…

Hur många av er känner igen er?

För att diskutera och ge expert-tips kring ämnet har vi med oss Adele Kamel, Adele är en framgångsrik entreprenör med hektiska perioder fyllda med resor i jobbet, föreläsningar och många bollar i luften – trots allt detta är hon den personen jag vet som är bäst på att njuta av livets goda.

 

13900395_10153735488952555_1321891900_n

Har du upplevt några utmaningar med att balansera jobb med fritid?

Absolut, varje dag och hela tiden. Som egen företagare krävs enorm disciplins och prioriteringslista av vad man vill uppnå under dagen och under vilka timmar man ska ägna sig åt detta. Att-göra lista är något jag börjar min morgon med för att avlasta stress under dagen och checkar av den allt eftersom uppgifterna blir klara.

Jag vet att du har mycket jobb, och måste vara tillgänglig ofta, hur balanserar du detta med att ha tid för vänner och familj?

Om man har kollegor är det viktigt att tala om för de när man är “ledig” och gör något annat så att de får lösa det bäst sinsemellan. Är du på längre ledighet, ha ett autosvar där du hänvisar till någon annan som kan hjälpa till när du är borta. På samma sätt är det viktigt att tala om för familjen om man måste vara tillgänglig på telefon eller e-mail om man t.e.x har en deadline eller ett viktigt beslut som ska tas.

För att slippa tiotusentals mail när du är tillbaka från semestern, bestäm en tid, en eller två timmar i veckan där du kan checka av mailen och kolla om något är brådskande, och om du kan, delegera vidare uppgiften.

Hur brukar du lägga upp din dag för att få så mycket som möjligt gjort och samtidigt ha tid för annat?
Att-göra lista i kombination med prioriteringslista. Jag frågar mig alltid samma fråga varje morgon: Vad vill jag uppnå innan dagen är slut? Samma sak, sätter jag mig ner varje söndag och kollar – vad vill jag uppnå innan veckan är slut. Utefter det sätter jag prioriteringar och bockar av det allteftersom.

Jobbar du annorlunda på vinter, höst & vår jämfört med under sommaren?

Tidsmässigt så lägger jag alltid upp det på samma sätt, men man jobbar på olika sätt under olika perioder. Sommar-månaderna är perfekt för att vara ute, träffa nya kontakter och nätverka, för att sedan följa upp på höst/vinter och implementera och mer djupdyka i processer och arbetet framåt.

4 tips

1. Planering är A och O . Planera tid för träning, familj, arbete och till och med hur ofta du ska vara på sociala medier och slö-surfa. Sätt gränser och jobba endast de tiderna du planerar för det. Självklart kan det vara tillfällen då det är akut och mail eller telefonsamtal som måste svaras på.

2. Förbered de du arbetar med, kunder och kollegor på när du jobbar och när du är borta och hur pass tillgänglig du är under ledigheten.

3. Prioritering utefter önskat resultat, deadline och mål.

4. Att-göra lista. Ha inte allt i huvudet och tro att du kommer komma ihåg det. Dels så bidrar det till mer stress och sedan så händer det ofta att något glöms bort. Hur skönt är det inte att checka av en to-do lista? Den största källan till stress är att hålla allting i huvudet.

July 31st, 2016 - by Linnea Theodorsson

Coach Rikke Wend Hartung – How to click your way to self-confidence

It is often said that businesses fail because of lack of knowledge, lack of strategy or lack of money but the number one reason businesses fail is actually lack of confidence. Lack of confidence appears as self-doubt and when I met the president of High Point University Nido Qubein a few weeks ago in North Carolina, we spoke about this. “It is human to doubt yourself,” he said “but it is a very destructive habit because it keeps you from bridging the gap between what you are and what you could be.”

rikke nido

Nido also explained: “This is what ruins businesses. People with negative habits. Not the mechanics of the businesses. People are those that make choices, decisions and select strategies. So this whole self-doubt issue becomes really important.”

As business owners and high performers we therefore need to focus on changing negative habits of self-doubt and negative self-talk. The good news is that we can change habits relatively easily once we understand how habits work.

Feedback loops generate our habits. There are two kinds of habit loops: A positive habit loop which enhances a good habit and a negative habit loop which dampens bad habits. Every habit loop consists of these four elements:

1 Cue

2 Routine

3 Reward (positive loop) or punishment (negative loop)

4 Craving

Once you figure those elements out, it is possible to change any habit and create new powerful habits. You want to get your brain to respond to a negative thought in a negative way and a positive thought in a positive way.

Positive reinforcement is created by giving yourself a reward and allowing yourself to anticipate the reward. Negative reinforcement is created by administering pain — if you see a mad scientist in a white lab coat in front of you right now that is understandable but I am happy to inform you that less will do it. Much less!

Here is the clicker that Nido gave me which they use at the university as well to break the bad habit of self-doubt.

rikke clicker

The bi-product of self-doubt is whining and complaining. Nido carries this with him and explained that “If someone complains or has doubts and for example says ‘We can’t do that’ I use this clicker.” He calls it the No Whining Clicker. It emits a very loud, uncomfortable noise and you should use it every time you doubt yourself, hear yourself whining or have negative thoughts come into your mind. Not exactly pain, but annoying enough that you want to avoid it. Another technique which is widely used by athletes is to wear an elastic armband, which you snap whenever you move into a negative mindset. There has to be physical pain or loss of comfort to create the negative feedback loop. After a week or two, you will find that you don’t need the clicker or the elastic band anymore to interrupt your pattern. You have created a habit of interrupting negative thoughts.

We can also habituate positive behaviour. Successful people are consistently successful, consistently joyful, consistently friendly and consistently authentic. The keyword here is ‘consistently’. That means that for them all of these things is a habit. Nido states it this way: “Your habits are directing the results you get in your life. You are a product of habituation. In order to improve, you need to ask yourself: ‘what are my habits?’, ’what guides my life?’, ‘what are the things that I do that gets me in a good place or bad place?’.
As Aristotle said: Excellence is not an act, excellence is a habit. Viewing it this way, you can make a habit out of being confident.

You now have the tools you need to deal with self-doubt and reinforce your confidence. Go out and make it happen!

Learn Nido Qubein’s technique for neutralising self-doubt.
Book a space on a Confident & Fearless webinar on habit mastery.

June 15th, 2016 - by Daniel Wood

Speaker Blog – Articles From Our Top Speakers

jtfoxxThe Swedish Wealth Institute believes in creating value.

This is why we have teamed up with our top quality speakers and convinced them to continue providing value, well after their speeches!

Here you will find blog posts on property investing and much more.

April 13th, 2016 - by rasmus

Swedish Wealth Institute – Premiär i Göteborg!

Det känns otroligt roligt att få meddela att nästa vecka den 24 Februari, kommer vi att öppna Swedish Wealth Institute i Göteborg!

Vare sig du är en entreprenör, intresserad utav personlig utveckling eller bara vill lära dig mer från några utav världens främsta talare och entreprenörer. Så är Swedish Wealth Institute en otrolig möjlighet för dig!

Här får du chansen att nätverka, träffa och lyssna på likasinnade människor med höga mål och ambitioner med livet.

Tillsammans med Mia Kleen, Daniel och Gisela Wood, har vi nu skapat detta fantastiska koncept som hjälper människor ta sin business och utveckling till nästa nivå.
Vi har haft ett antal event i Stockholm med framgångsrika talare som Marco Passanante och fastighets-experten Vikki Thomas.

(more…)

April 7th, 2016 - by Marc Sheldon